Vårfølelse på Langeby

IMG_9549.JPG
Flotte perlemor skyer over vest-himmelen i kveld

En mild vestavind slår med svak styrke innover land. Ei sol, så glødende at du nesten kan høre det freser i horisonten, dupper ned i havet og tar dagslyset med seg. Meg, etterlater den i et fargespill som rører dypt inn i et frilufts hjerte.  

Så står jeg der da. Jeg og fluestanga, i det som til syvende og siste et stubbende mørke med ett aldri så lite lysskjær fra horisonten laaaangt der borte et sted. Ser hverken snøre eller flue når kastet går. Plask, der sitter den. Uten håv, loser jeg fangsten etter en par minutters kamp inn i stranda. En feit og fin sjøørret på 860gr. Ikke ei eneste lus å se på fisken. Det gleder meg. For en kveld. For en opplevelse å stå der i mørke å dra inn noe man i utgangspunktet bare kan håpe er en av rette typen. Rein og skjær lykke

IMG_9543.JPG

Legg igjen en kommentar